Doe mee!

De Amsterdamse Communicatie Prijs – ACP – wordt georganiseerd door het Communicatie Netwerk Amsterdam. Dit netwerk begon in 1966 als de Voorlichting Sociëteit Amsterdam – VSA – en groeide uit tot hét platform voor communicatie-professionals in de stad. Naast kennisdeling en netwerkbijeenkomsten kijken we als vereniging met het netwerk jaarlijks naar de meest impactvolle communicatieprojecten binnen de stad. Welke boodschap maakte in 2024 écht indruk? Welke communicatiecampagne wist bewoners, bedrijven en andere Amsterdammers te raken? De ACP2024 bekroont het bureau, de organisatie of de professional die met lef en betrokkenheid communiceert en de stad Amsterdam op een unieke manier weet te verbinden.

Deskundige jury
Een vakjury van gerenommeerde experts zal de inzendingen beoordelen op creativiteit, effectiviteit en impact. De jury van de ACP2024 bestaat uit:

  • An-Sofie Vandecruys – Hoofd Marketingcommunicatie, Pakhuis de Zwijger
  • Elke van de Wiel – Senior Marketingcommunicatie adviseur, IVN Natuureducatie
  • Jasper Mulder – Journalist Media & Marketing, Adformatie en Sijthoff Media
  • Leonne van de Ven – Oud-winnaar, eigenaar De Wolven, pr- en communicatiebureau
  • Maurice Seleky – Hoofd Communicatie & Marketing, Amsterdam Museum

Deelname en voorwaarden
De deadline voor inzendingen is maandag 12 mei 2025 om 12.00 uur. De feestelijke prijsuitreiking vindt plaats op dinsdagavond 10 juni – de exacte locatie en tijd volgen later. De jury beoordeelt alle inzendingen onbevooroordeeld en eerlijk, of deelnemers nu ervaren communicatieprofessionals zijn of nieuw in het veld, lid of geen lid van het Communicatienetwerk Amsterdam. Het enige criterium? Een duidelijke en zichtbare connectie met de stad Amsterdam en/of Groot-Amsterdam.

Selectiecriteria

Wil je meedoen met de ACP2024 vraag dan het inschrijfformulier aan door een e-mail te sturen naar acprijs2024@communicatienetwerk.amsterdam. Het formulier geeft inzage in de voorwaarden voor deelname aan de Amsterdamse Communicatie Prijs 2024 en de vragen die de jury graag beantwoord wil zien. De selectiecriteria waarop de jury de kandidaten en hun communicatieproject beoordelen zijn samen te vatten in vier i ‘s:

Inspiratie         

Hoe motiveert en stimuleert het project anderen om actie te ondernemen?

Innovatie         

Welke nieuwe ideeën worden in het project geïntroduceerd? Of wat is er innovatief in de project-aanpak?

Inclusie             

Hoe zorgt het project ervoor dat iedereen, ongeacht achtergrond, betrokken wordt?

Impact               

Wat zijn de meetbare resultaten en effecten van het project op de gemeenschap of doelgroep? Welke concrete veranderingen heeft dit project teweeggebracht?

 

Presentatie

Lever een korte presentatie van jouw project aan in één document, besteed daarin minimaal aandacht aan:

  • Opdracht, doel en doelgroep
  • De gekozen communicatiestrategie, middelen/media-mix, planning en budget
  • Uitingen/ voorbeelden van materialen, stuur 1-5 foto’s of video mee.
  • Resultaten: welk bereik/welke impact heb je gerealiseerd in Groot Amsterdam? Onderbouw het succes van je campagne.
  • Samenwerking: wie (intern/ extern) was betrokken? Waar ben je meest trots op?

 

Administratie

Naast de presentatie vragen we je ook om praktische informatie te delen als je contactgegevens. Voor de organisatie van de prijs is een getekende verklaring nodig met je akkoord voor het opslaan van de gegevens ten behoeve van het delen van het beeldmateriaal met de pers bij het bekendmaken van de nominaties en de winnaar. Al zullen we tegen die tijd zeker contact hebben over de keuze van het te delen beeld. Alles is te lezen op het inschrijfformulier dat per e-mail is aan te vragen.

 

Vragen?

Neem contact op met de organisatie via hetzelfde e-mailadres acprijs2024@communicatienetwerk.amsterdam