Terugblik

Spring eruit met LinkedIn

Dinsdag 2 februari gaf Trudy Pannekeet de zoompresentatie 'Spring eruit met LinkedIn' en beantwoordde tijdens het seminar en de borrel

LinkedIn is een vaste waarde geworden voor zakelijk Nederland. Waarom ook weer? Je geeft je digitale visitekaartje erin af. Het geeft je de mogelijkheid direct contact te leggen met deelnemers, bijvoorbeeld de directeur van een bedrijf waar je geïnteresseerd in bent. Je kunt vakgenoten vinden en je kennis vergroten. En je kunt jezelf bij potentiele klanten en opdrachtgevers onder de aandacht brengen. Daar geeft Linkedln genoeg mogelijkheden voor. Trudy Pannekeet heeft zich sinds ze vier jaar geleden voor zichzelf begonnen is als Linkedln expert ontwikkeld en publiceerde onlangs het boek ‘Spring eruit met Linkedln” en vertelt er graag over. De ongeveer 45 zoomdeelnemers hingen aan haar lippen en stelden een flink aantal vragen.

Basis op orde 
Belangrijk is dat je de basis goed op orde hebt, begint Trudy. Natuurlijk een goede foto, mooi CV, een pakkende tekst. Stel je je ideale klant of opdrachtgever voor en bedenk wat die aanspreekt. Geef concreet aan waar je goed in bent. Met de “uitgelicht”-functie kan je sterke punten benadrukken. Bedenk daarbij dat via Google je Linkedin-profiel  direct naar boven komt en bekijk wat daar staat.

Eerst social dan selling
Als je jezelf wilt verkopen, moeten potentiele klanten of opdrachtgevers je eerst leren kennen. Laat dus zien wat je kan, waarin je expert bent. Voor de hand liggend is zelf berichten schrijven. Door inhoudelijk te reageren op berichten van anderen, profileer je je ook. Het Linkedln algoritme beloont je daar voor door je relevanter te maken. Taggen van @mensen en #onderwerpen zorgt voor een groter bereik. Veel toehoorders vragen via de chat hoe vaak je berichten moet posten. Zo’n 2, 3 keer per week en maximaal 1 per dag geeft Trudy aan. In de tijdlijn komen veel berichten langs. Je wilt dat mensen stoppen met scrollen bij jouw bericht.  Foto met actie helpt daarbij. Door gericht mensen en onderwerpen te taggen vergroot je het bereik. Maak het niet te gek. Tussen de drie en negen tags blijkt het best te werken, volgens Trudy. Houd ook reacties in de gaten. Na drie weken reageren, komt niet alert over.


Dynamische website
Wat zijn de mogelijkheden van de bedrijfspagina vroegen de zoomdeelnemers. Trudy ziet die als een soort dynamische website. Door  gebruik te maken van de ‘stories’-functie kan je je bedrijf mooi in het zonnetje zetten. Door de nieuwe filtermogelijkheid bij connecties kan je gericht berichten versturen.

Vijf minuten 
Check elke dag even je Linkedln en besteed vijf minuten aan je account, tipt Trudy. Je hoeft niet in één keer alles te doen, je kan het ook elke dag een beetje beter doen.
In de digitale borrel na afloop van de presentatie beantwoordde Trudy  nog wat individuele vragen en werden ervaringen met Linkedln gedeeld.

 

Wil je het seminar ‘Spring eruit met LinkedIn’ terug zien? (tot13-2-2021)
KLIK HIER

Wil je meer weten over Trudy Pannekeet en haar trainingen?
KLIK HIER