Agenda

Doe mee en stuur in ....

Amsterdamse Communicatieprijs 2024

Deadline insturen kandidaten !!

Datum: maandag 7 april 2025 - maandag 12 mei 2025
Tijd: 12:00 uur


De inschrijving voor de Amsterdamse Communicatie Prijs 2024 – ACP2024 – is geopend. De erkenning voor de meest impactvolle communicatie-uiting in de stad van het afgelopen jaar. Amsterdamse communicatieprofessionals, bureaus en organisaties worden uitgenodigd om hun beste werk in te zenden en mee te dingen naar deze prestigieuze prijs. De winnaar ontvangt niet alleen een oorkonde, maar ook de eer om als beste in het vak te worden erkend.

De deadline voor inzendingen is maandag 12 mei 2025 om 12.00 uur. De feestelijke prijsuitreiking vindt plaats op dinsdagavond 10 juni – de exacte locatie en tijd volgen later. De jury beoordeelt alle inzendingen onbevooroordeeld en eerlijk, of deelnemers nu ervaren communicatieprofessionals zijn of nieuw in het veld, lid of geen lid van het Communicatienetwerk Amsterdam. Het enige criterium? Een duidelijke en zichtbare connectie met de stad Amsterdam en/of Groot-Amsterdam.

Aanmelding voor geïnteresseerden
Wil je je kandidaat stellen voor de prijs, stuur een email aan acprijs2024@communicatienetwerk.amsterdam en we sturen je het inschrijfformulier toe. Lees verder over deelname en voorwaarden op de pagina van de Amsterdamse Communicatieprijs en doe vooral mee!!

 

En verder ….
De voorbereidingen voor de ACP2024 neemt de agenda van het Communicatie Netwerk Amsterdam voor de komende weken in beslag. Op de achtergrond werken enkele leden aan de voorbereidingen voor de programmering in het najaar van 2025. Het 60-jarige jubileum van de vereniging volgend jaar valt officieel op 31 maart 2026. Er zullen nog enkele bijzondere activiteiten plaats gaan vinden in het kader van het jubileum. Als voorpret van de feestvreugde zal de redactie van de website de komende periode actief wat frisse kopij en mooie verhalen uit dit roemruchte verleden gaan delen. Nieuwe leden blijven bij ons netwerk altijd van harte welkom. Om een idee te geven van onze activiteiten voor en door de leden vind je hieronder een kort overzicht van dit voorjaar:

 

Nieuwjaarsborrel Café De Sluyswacht – 16 januari
De borrels van het communicatienetwerk blijken keer op keer een krachtige manier om even te kunnen sparren met collega’s over dat wat er speelt in het vak. Na de drukke decembermaand en de actualiteit van het wereldtoneel was er voldoende stof voor levendige gesprekken in dit fijne café. Met onze nieuwe voorzitter Bart Scholten blikten we vooruit op het komende jaar. Aangezien duidelijk werd dat AI voor veel verandering zal gaan zorgen werd er meteen een lezing geagendeerd voor de leden.

 

Lezing “AI, de kracht en gevaren…”  Amstelzaal OBA – 26 februari
Deze activiteit werd ingeleid door Paul Kangangi communicatieadviseur bij de Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland. Paul had zijn collega Guido Legemaate uitgenodigd om zijn brede kennis over AI met ons te delen. Het was een intensieve lezing vol interessant en soms grappig beeldmateriaal met voorbeelden uit de geschiedenis van de opkomst van GTP. Guido sloot de lezing af met enkele nuttige tips voor het veilig gebruik maken van AI-toepassingen.

 

De ALV in THT zaal Tolhuistuin – 6 maart
De wettelijk verplichte algemene ledenvergadering als vereniging gaat bij het netwerk meestal hand in hand met een heerlijke maaltijd met betrokken leden. Zo oefent ieder zijn/haar/hun invloed op het beleid in goede gesprekken afgewisseld met de hamerslag van de voorzitter. Het was een fijne bijeenkomst waar alle agendapunten aan bod kwamen en de kok van THT vele complimenten kreeg.

 

Verandermanagement in de Zorg bij HVO Querido – 3 april
Deze sessie over verandermanagement kwam op de agenda dankzij de leden Rutger de Graaf, communicatieadviseur Zorggroep Zaanstreek en Leontien Kuip, communicatieadviseur HVO Querido.
Beiden hadden twee mooie voorbeelden uit de praktijk meegenomen in hun presentatie waarbij er volop gelegenheid was om vragen te stellen. Zo kwam de campagne “Leren is werken, Werken is Leren”, gericht op het aantrekken en behouden van zorgprofessionals aan bod die Rutger samen met twee collega’s voor Pennemes Zaandam de laatste jaren heeft geïmplementeerd.
Leontien nam ons mee in een case waarin de strategie niet altijd in een rechte lijn van A naar B verloopt. Het was een mooi praktijkvoorbeeld om vooral scherp te blijven op het gestelde doel van de campagne. De sessies vonden plaats in een zaaltje van de kantine van het hoofdkantoor van HVO Querido aan de eerste Ringdijkstraat. Na afloop dronken we met alle deelnemers een borrel aan de overkant in het gastvrije Hotel Casa schuin tegenover het Amstelstation.

Online reserveren is niet mogelijk voor dit evenement.