Agenda

Spring eruit op LinkedIn

Spring eruit op LinkedIn

Doe actief mee met dit zoomseminar en optimaliseer je bereik

Datum: dinsdag 2 februari 2021
Tijd: 20:00 - 21:15 uur

Dit seminar wordt gratis aangeboden. De zoomlink wordt op 1 februari toegestuurd

Online gezien en gevonden worden. Dat is essentieel om klanten aan te trekken. Met een goede website kom je al heel ver. Maar als je echt wilt opvallen bij jouw ideale klant is het belangrijk dat je jezelf zakelijk laat zien en dat je werkt met je netwerk.
LinkedIn is het grootste zakelijke netwerk van Nederland. Daar kún en wil je niet ontbreken. Maar hoe laat je daar zien wat jij te bieden hebt?

Op dinsdag 2 februari geeft Trudy Pannekeet je via zoom van 20.00  tot 21.15 uur praktische tips hoe je als ondernemer LinkedIn effectief actief inzet. Zonder dat het je veel tijd kost.

Interactieve seminar
Tijdens deze interactieve presentatie krijg je:
• Tips om je profiel te optimaliseren (ja, met opdrachtje)
• Handvatten hoe je actief je klanten benaderd
• Ideetjes voor content om te delen

Spring eruit op LinkedIn. Laat zien dat ze bij jou moeten zijn. Doe mee met de interactieve seminar!

 

 

Trudy Pannkeet is LinkedIn trainer en ambassadeur. En auteur van het nieuwe boek ‘Spring eruit met LinkedIn’. Zij heeft jarenlang gewerkt als Marketing communicatie manager en traint nu ondernemers om er online uit te springen om zo meer klanten aan te trekken.

 

 

Gast

Je kunt ook deelnemen als je geen lid bent.


  • Avatar Redacteur
  • Arda Gillissen
  • Josta Bischoff Tulleken
  • Mieke
  • Valerie de Vries
  • Elsa Faber
  • David Geuke
  • Jessica Bischoff Tulleken
  • Roland van den Eijnden
  • Rutger de Graaf
  • Annemarie van den Bos
  • Liz Hennessey
  • Ben Bischoff Tulleken
  • Mara
  • Sabine Mannel
  • Annemijn Fleer
  • Charlotte Batenburg
  • van Kampen Johan
  • Kathrin Fischer
  • Machteld Ligtvoet
  • Info@formuleerfabriek.nl
  • Margot Ruijgrok
  • Julia
  • Ris van Overeem
  • Arie den Boon
  • Apoorva Nagarajan
  • Bas van de Geer
  • Nicole Orgelist
  • Sylvia van Wonderen
  • Miriam van Coblijn
  • Therese Bosman
  • Claudine
  • Sylvia van Wonderen
  • Klaske Supèr-Halmingh
  • Wim
  • Yet ten Hoorn
  • Simone Sabel
  • Miranda
  • Michel Maessen
  • Danique
Eten en vergaderen

Eten en vergaderen

Kom naar onze Algemene Ledenvergadering en geniet van de cijfers en (pizza) punten

Datum: donderdag 4 maart 2021
Tijd: 18:30 - 21:00 uur
Locatie: Restaurant Lucca Due
Adres: Haarlemmerstraat 130, Amsterdam

De cijfers en pizzapunten worden gratis aangeboden.

Onder voorbehoud van Coronamaatregels plannen we onze ledenvergadering nu op deze datum. Ons jaarlijks ritueel gaat dan weer plaatsvinden. Kruip uit je schulp, poeder je neus en laat je gezicht zien.

Tijdens een hapje en een drankje gaan we tijdens onze Algemene Ledenvergadering terugblikken en vooruitkijken.

Na de cijfers en de punten sluiten we de avond af met een toepasselijk drankje.

Deze avond alleen gereserveerd voor leden. Dus grijp je kans en kom langs.

 

De agenda, verslag 2020 en begroting wordt t.z.t. gepubliceerd.

Door coronamaatregelen kan dit event online plaatsvinden

Gast

Je kunt ook deelnemen als je geen lid bent.


  • Valerie de Vries
  • Rutger de Graaf
  • Josta Bischoff Tulleken
  • Arend de Geus
  • van Kampen Johan
  • Mariska van der Burgt
  • Bas van de Geer
  • Miriam van Coblijn
Amsterdamse Communicatieprijs

Amsterdamse Communicatieprijs

De bekendmaking van de prijswinnaars voor de Amsterdamse Communicatie Prijs 2020

Datum: donderdag 1 april 2021
Tijd: 00:00 - 23:59 uur

Het event vindt later in het voorjaar plaats. De datum wordt z.s.m. doorgegeven

Donderdag 14 januari 2021 heeft Communicatienetwerk Amsterdam via een speciale nieuwsbrief de genomineerden voor de ‘Amsterdamse Communicatie Prijs 2020’ bekend gemaakt. 

De uitreiking van de ‘Amsterdamse Communicatie Prijs 2020’ vindt in het voorjaar plaats, De exacte datum is afhankelijk van de coronamaatregelen.

Het doel van De Amsterdamse Communicatie Prijs is om communicatieprofessionals onderling te inspireren en vakmanschap in de schijnwerpers te zetten. De inzendingen worden beoordeeld door een onafhankelijke jury. Uit de inzendingen heeft de jury vijf nominaties voor de prijs gekozen.

De jury bestaat uit:
prof.dr. Betteke van Ruler, Emeritus hoogleraar communicatie UvA (voorzitter)
Corien Niezing, Manager Communicatie & PR, Randstad Groep Nederland
Jasper Mulder, Journalist communicatie, marketing en media, Adformatie
dhr. dr. Rutger de Graaf, Communication specialist
Josta Bischoff Tulleken, Grafisch vormgever & projectmanager

De nominaties!
De jury heeft uitvoerig vergaderd om tot de genomineerden te komen en winnaars uit te kiezen. Zoals elk jaar was het ook dit jaar weer een lastige afweging. Ten eerste omdat de inzendingen heel divers zijn. De jury heeft het gevoel dat zij appels met peren vergelijkt. De inzendingen zijn bovendien allemaal inspirerend, ieder op een eigen manier. De jury heeft echter streng gekeken naar de criteria en op basis daarvan een juryrapport samengesteld. Communicatienetwerk Amsterdam vindt het belangrijk dat de winnaar vakgenoten kan inspireren en helpen bij hun eigen innovatie en professionalisering. Vandaar dat de jury de volgende criteria heeft vastgesteld om de inzendingen te beoordelen:

Het project
•  is innovatief en creatief;
•  heeft impact gerealiseerd (wat heeft het opgeleverd);
•  gaat overduidelijk over communicatie en laat ook het aandeel van communicatie zien:
•  toont vakmanschap, dat wil zeggen biedt goede onderbouwing, stelt heldere doelen, gebruikt passende middelen en kanalen, is scherp op de accountability;
•  heeft betrekking op Amsterdam, in zoverre dat de indieners gevestigd zijn in de regio van Amsterdam; de campagne hoeft niet beperkt te zijn tot Amsterdam.

Van de 10 inzendingen werden er door de jury 5 genomineerd als kanshebbers voor de prijzen, al zaten andere inzendingen daar zondermeer ook dichtbij.
Het was zo mogelijk nog lastiger om tot drie winnaars te komen. De jury heeft uiteindelijk besloten om niet een eerste, tweede en derde prijs weg te geven, maar het Netwerk voor te stellen een andere weg te kiezen en twee categorieën te maken: een prijs voor een campagne met een commercieel doel en een prijs voor een campagne met een maatschappelijk doel.

De 5 genomineerden

Forteiland Pampus

Het Forteiland Pampus wil het eiland energieneutraal maken en heeft Coebergh Communicatie & PR in de arm genomen om fondsen daarvoor te werven. Daarover gaat deze campagne.

 

Gappie gezocht

Eén op de tien mensen in Amsterdam Noord leeft in sociale armoede. De campagne heeft geprobeerd om mensen enthousiast te maken om maatje (gappie) te worden om deze armoede enigszins te verlichten. Billboards, een ludieke kick-off op de pont, sociale media campagne, koffiebekers, flyers, ambassadeurschap, er is van alles uit de kast getrokken om dit voor elkaar te krijgen.

 

Houd (afstand) van elkaar

Bij het begin van de corona pandemie is Boomerang Agency spontaan een campagne begonnen om zoveel mogelijk bedrijven uit hun netwerk de ernst van de pandemie in te laten zien en erop te attenderen dat afstand houden erg belangrijk is.

 

Ministerie van de nieuwe economie

MVO Nederland wil de politieke partijen aanzetten om (meer) aandacht te geven aan duurzaamheid en bedacht het fenomeen van een eigen minister daarvoor. Bureau Terrace heeft dit uitgewerkt in een campagne.


 

Van kerk tot brouwerij

Een kerk in Weesp stond al lang leeg en stond op de nominatie om te worden afgebroken. Drie broers (van wie twee een overduidelijke communicatie-achtergrond hebben) wilden er graag een brouwerij in beginnen. Ze hebben een campagne opgezet om draagvlak te creëren voor het rijke bierverleden van Weesp en het bijzondere van de kerk.

 

De overige inzendingen

Amsterdam Light Festival
Dit jaar is er een nieuwe invulling aan het festival en de communicatie gegeven, geen lokale activatie (geen vaar- en wandelroutes) voor Amsterdam, maar online verlichting voor iedereen. Een snelle ombouw van een bestaand concept naar een corona-proof concept. De online campagne; ‘When Nature Calls’ heeft resultaat geboekt door mensen toch een lichtpuntje te bieden in deze donkere dagen, zonder dat ze fysiek de lichtkunst hebben gezien.

 

 

Communicatie is van iedereen
Een campagne van De C van/Gemeente Velsen om de medewerkers te laten zien hoe belangrijk het is om zelf goed te communiceren.
In steeds meer organisaties, met name in de publieke sector, wordt het steeds belangrijker gevonden dat niet alleen zij goed communiceren maar dat ook anderen in de organisatie dat kunnen en dat die op een goede manier met hun inwoners het gesprek aangaan. Dat gaat meestal niet vanzelf.

 

 

 

Leren werken werken leren
15 samenwerkende zorgorganisaties in Noord-Holland voeren samen verschillende experimenten uit met als doel om met minder mensen meer zorgvraag aan te kunnen. De campagne is erop gericht andere instanties hierover voor te lichten.

 

 

 

Margriet’s Belbuddy’s
Campagne van Margriet en Branding a better world  om lezeressen te stimuleren te bellen met jongeren die zich eenzaam voelen. Het thema van deze campagne is: oudere lezeressen bellen met jongeren die zich eenzaam voelen. Het doel is het thema eenzaamheid bespreekbaar maken en tegelijkertijd de nieuwe merkpositionering van Margriet neer te zetten.

 

OpenStad, buurtbudgetten
De gemeente Amsterdam stelt geld beschikbaar voor buurten om hun eigen budgetten aan te vragen voor verbetering van de buurt. De campagne is erop gericht zoveel mogelijk bewoners te activeren om voorstellen in te dienen voor een buurtbudget en om zoveel mogelijk inwoners te activeren om op geaccepteerde voorstellen te stemmen.

 

Sinds 2011 Amsterdamse Communicatie Prijs
In 2011 bestond Communicatienetwerk Amsterdam (toen nog Welcom geheten) 45 jaar. Om het jubileumjaar af te sluiten, werd een nieuwe traditie ingesteld: de jaarlijkse uitreiking van de Amsterdamse Communicatie Prijs (ACP) voor de beste communicatiecampagne van metropool Amsterdam. Op 4 januari 2012 won de publiekscampagne Vrienden van AT5, voor het behoud van de Amsterdamse stadszender, de eerste ACP. AT5 bestaat nog steeds, dus een terechte winnaar, menen wij.De 9 Tuindorpen Tocht voor de 100ste verjaardag van de Van der Pekbuurt in Amsterdam-Noord sleepte verleden jaar de Amsterdamse Communicatie Prijs 2019 in de wacht.

Alle leden en inschrijvers voor de prijs ontvangen de speciale nieuwsbrief. Wil je ook die nieuwsbrief ontvangen? Stuur dan een mail naar CNA.

 

Online reserveren is niet mogelijk voor dit evenement.

Denktank 2021 Denktankevent bij de kledingbank 'Hebben en Houwen'

Denktank 2021

Laat je licht schijnen en zet je denkkracht in voor een inspirerende organisatie

Datum: dinsdag 6 april 2021
Tijd: 19:00 - 21:30 uur


Ook dit jaar willen wij als Communicatienetwerk Amsterdam een maatschappelijk initiatief dat behoefte heeft aan communicatieslagkracht, onze hulp aanbieden in de vorm van een inspiratieavond met professionele inbreng van onze leden.

Ken jij een organisatie die hiervoor in aanmerking komt? Laat het ons weten!
Mail naar info@communicatienetwerk.amsterdam. Uit de aanmeldingen maakt het bestuur een keuze.

Gast

Je kunt ook deelnemen als je geen lid bent.