Lezing

Data gedreven communicatie – lezing Paul Gremmen

Paul Gremmen illustreert met data-inzichten, how-to’s en een voorbeeldcase, hoe smart content echt impact heeft op de doelgroep.
Data gedreven communicatie - lezing Paul Gremmen

Data gedreven communicatie – lezing Paul Gremmen

Paul Gremmen illustreert met data-inzichten, how-to’s en een voorbeeldcase, hoe smart content echt impact heeft op de doelgroep.

Datum: donderdag 29 februari 2024
Tijd: 18:00 - 21:30 uur
Locatie: The Millen House
Adres: Haparandaweg 57, Amsterdam

Houthavens
Parkeren (gratis) kan aan de achterkant van het gebouw
Inloop vanaf 18.00 uur
(met koffie en broodje(s))
Start: 18.30
Duur: 75-90 minuten kennissessie incl. Q&A + handout
Doelgroep: communicatiemanagers en comm.management/-directie
Na afloop is er een netwerkborrel

Data gedreven Communicatie & Smart Content

Kennissessie Communicatienetwerk Amsterdam & Contenture
Waarom iedere communicatiemanager data moet gebruiken:
1. Strategie → data toont hoe je jouw stakeholders moet bereiken
2. Organisatie → data zorgt voor accountability in communicatie
3. Kosten → data leidt tot aantoonbaar minder waste op tijd, energie & budget
4. Resultaat → datagedreven content zorgt voor impact bij de doelgroep


Theorie & praktijk

De sessie bestaat uit een korte introductie met theorie. Daarna laten we met best practices zien hoe je datagedreven communicatie in de praktijk toepast. En welke resultaten dat oplevert. Zo wordt voor iedereen inzichtelijk waarom data een onmisbaar element wordt in het werk van alle communicatie-experts.

We laten zien hoe je met een blind spot analyse reputatieschade kunt voorkomen. Hoe inzicht in de informatiebehoefte van je doelgroep helpt om communicatiedoelen te realiseren. En hoe je als communicatiemanager je team kunt ondersteunen om in deze complexe emotiemaatschappij – vol desinformatie – mensen wél te bereiken.


Na deze kennis-sessie weet men:

• Waarom dit ‘less is more communicatie’ is: minder doen > meer impact

• Waarom data zorgt voor betere resultaten van (de) communicatie(afdeling)

• Welke data-inzichten je communicatiestrategie verbeteren

• Hoe deze inzichten bijdragen aan effectieve content

• Hoe je meer rendement haalt uit je afdelings- en communicatiebudget

Deze avond zijn we te gast bij The Millen House van Niek Schoenmakers. In deze galerie in Amsterdam houthavens, verkoopt en toont hij collectible design en kunst in een prikkelende mix van hedendaags, vintage, bekend en onbekend. Elk object is met de passie van een verzamelaar geselecteerd en zo creëert The Millen House een eigen universum met vintage objecten maar ook werk van jonge kunstenaars en ontwerpers. The Millen House is niet zomaar een winkel of galerie, maar een plek om inspiratie op te doen, bijzondere items te bekijken of te kopen en om meer te weten te komen over het verhaal achter deze items. Niek vertelt er graag over.

We sluiten af met de netwerkborrel in de inspirerende creatieve ruimte bij the Millen House.

 

Bio

Paul Gremmen (oprichter en directeur Contenture), pionier op het gebied van data driven content. ‘Van achteraf meten naar vooraf weten’ is zijn motto. Met de inzet van data wordt communicatie namelijk veel effectiever. Vanuit deze filosofie helpt hij organisaties bij het claimen van thought leadership en het vergroten van hun maatschappelijke impact.

Er kunnen geen reserveringen meer worden geplaatst voor dit evenement.