De Game Changers van South by Southwest Festival
Tijd: 19:00 - 20:00 uur
Locatie: House of Watt
Adres: James Wattstraat 73 1097 DL Amsterdam, Amsterdam
Ga mee op reis langs de hoogtepunten van South by Southwest in Austin, Texas , het grootste festival ter wereld dat cultuur, technologie en innovatie bij elkaar brengt. Een vol uur lang praat Huib Maaskant je bij over de belangrijkste nieuwe ontwikkelingen voor je merk, product en bedrijf aan de hand van zeven top-5 lijstjes en gaat hij in op wat het nieuws uit SXSW voor jouw organisatie en klanten kan betekenen.
SXSW is waar creatieve geesten samenkomen om het gesprek aan te zwengelen en creatief probleemoplossend bezig te zijn met technologie, entertainment en cultuur. Dialoog en interactie vergroten hun vermogen om te innoveren, ideeën en technologieën komen samen.
Huib Maaskant: “South by Southwest is overweldigend. In Austin botsen creativiteit en technologie frontaal op elkaar. Je vindt hier ruwe diamanten van nieuwe technologie, fundamentele discussies, experimenten en alles wat ertussen zit. SXSW is een inspirerende mentale reset.”
Maaskant duikt in een lawine aan lezingen, demo’s en startups. Het eerste niet te missen trending topic is Artificial Intelligence (AL). AI is everywhere. Zo vertelt Jeremy King van Walmart over hoe AI werkelijk elk onderdeel van de retailer totaal op zijn kop zet, van de ervaring op de winkelvloer tot de logistiek achter de schermen. De digitale transformatie ten voeten uit. Overigens zoomen veel bedrijven in op de innovation mindset. Om met Amazon te spreken: culture eats strategy for lunch.
- Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR): waar Google Glass zijn tijd misschien wat te ver vooruit was, begint AR nu echt voet aan de grond te krijgen. Virtueel waggelende mannetjes wijzen je de weg, slimme brillen fluisteren blinden in wat ze niet kunnen zien en ga zo maar door….
- Zelfs het wat traditionele BOSE soundsyteem stapt in AR met audio. AR wordt in de breedte uitgerold, VR focust juist op entertainment en educatie. In de ene demo probeert Maaskant een ruimteschip te redden, in de volgende staat hij dankzij de BBC in de loopgraven van de Eerste Wereldoorlog. De producties zijn van ongekende kwaliteit.
- Ondertussen voel je overal het verlangen om technologie menselijk maken. LG presenteert maar liefst vijf verschillende knuffelrobots. Ook op de vloer van de tradeshow struikel je letterlijk over de aaibare robots. Gaan we ons huisdier straks opladen in plaats van uitlaten? Hond en poes krijgen er serieuze concurrentie bij.
Ieder zal zijn WOW hebben op SXSW!
Huib Maaskant is freelance digital creatief, story teller, copywriter & innovator
Hij heeft gewerkt aan uiteenlopende digitale en interactieve projecten voor o.a.: Heineken, Schiphol, shell, TNT en vele anderen. Daarnaast is hij mede oprichter van de SpinAwards, de grootste creatieve digitale prijs van Nederland.
Online reserveren is niet mogelijk voor dit evenement.