Lezing

Discipline van campagne voeren

De belangrijkste lessen van het campagne voeren. Door Justin Koornneef, (online) strateeg en partner bij BKB.
Discipline van campagne voeren

Discipline van campagne voeren

De belangrijkste lessen van het campagne voeren. Door Justin Koornneef, (online) strateeg en partner bij BKB.

Datum: dinsdag 7 september 2021
Tijd: 18:00 - 19:00 uur
Locatie: BKB Amsterdam
Adres: Westerstraat 252, Amsterdam

Aanmelden verplicht.

Campagnes. Associatie met stress. Planningen, middelen maken, mensen op tijd op hun plaats krijgen. Sprekers briefen. Checken, nog eens checken. Planning updaten. Boodschap bijstellen. Waar blijft de goedkeuring van de directie? Dan de ontspanning als het allemaal gelukt is. Iedere communicatieprofessional komt het wel tegen in zijn werkzame leven en kent het gevoel.

Maar het begint natuurlijk veel eerder. Wat willen we eigenlijk vertellen? Wat is de boodschap die we willen uitdragen? Hoe bereik je je doelgroep(en) met jouw boodschap? Hoe overtuig je ze om hun houding en gedrag te veranderen? Wat kan je aan tegenargumenten verwachten? Weten wat je wanneer wil vertellen aan wie, daar draait het om en dat met ijzeren vasthoudendheid en discipline uitvoeren.

 

Campagnes en politiek horen bij elkaar.
We hebben in de afgelopen verkiezingen de politieke campagnes weer voorbij zien komen. Altijd interessant om te zien hoe campagnes in het volle licht van de publieke aandacht overkomen. Wie weet zijn boodschap er ongeschonden doorheen te krijgen? Wie reageert het meest overtuigend op onverwachte, heikele items? Prachtige tijden voor communicatieproffesionals!

Vanuit de gedachte dat de politieke campagne de moeder aller campagnes is en met de ervaringen van meerdere landelijke politieke campagnes op zak startten Lennart Booij, Alex Klusman en Erik van Bruggen in 1999 het bedrijf BKB. BKB ontwikkelde zich tot campagnebureau van maatschappelijke thema’s. Vaak ingewikkelde onderwerpen, die gevoelig liggen en een zorgvuldig geformuleerde boodschap behoeven. Om de boodschap te laten landen, is het belangrijk elke dag weer de boodschap op zoveel mogelijk manieren en via zoveel mogelijk kanalen bij die veelzijdige doelgroep tussen de oren krijgen. Daar heb je een ijzersterke strategie en discipline voor nodig.

 

Justin Koornneef, (online) strateeg en partner bij BKB | Het Campagnebureau loopt al een tijdje mee de wereld van het campagne voeren en hij vertelt jullie graag de belangrijkste lessen van het campagne voeren.

Ben je geen lid maar wil je je aanmelden als gast stuur een e-mail
Je bent van hart welkom!

Je moet je aanmelden of registreren om te kunnen reserveren.


  • Bas van de Geer Bas van de Geer